24 mars 2011

Solen skiner och vinden viner...

Har varit ute en stund i de underbart vackra soliga landskapet, men efter en stund va det dags att gå in igen. Jäklar va de blåser här ute på vischan! Finns ju inget som stoppar vinden som kommer från havet. Bara åkrar runtomkring!
Emmy "gugga" en stund men kippade efter luft när vinden tog i så vi sysselsatte oss med att rota bland löv och pinnar istället en stund innan de va dags att gå in o äta lunch.
Nu sover hon sött och jag ska vara lite duktig o hänga tvätt o starta ny maskin. Snabeldraken har redan fått jobba färdigt för idag...

Min goa kollega har skadat ett ledband i tummen för ca 1v. sedan och blev igår, efter lite test av hur det funkar att jobba gipsad som simlärare, sjukskriven... Ingen höjdare tydligen att behöva gipsa om och lägga om efter varje arbetspass tyckte doktorn - och jag kan nog hålla med!
Undra vem jag ska jobba med idag, till helgen och kommande 4veckor?
Jag hoppas iaf att tummen och Marina läker på bästa sätt så hon kommer tillbaka snart igen.


Pözz o kram och trevlig torsdag!

Inga kommentarer: